Protestantse gemeente Menaam op Facebook
31 jan 2016 Protestantse gemeente Menaam op Facebook
Misschien had u het al opgemerkt, maar sinds kort heeft de Protestantse Gemeente Menaldum een eigen Facebookpagina. Sociale media is voor veel mensen niet meer weg te denken uit de maatschappij. Ook kerken zie je steeds vaker Facebook inzetten als aanvullend middel, naast de website. Als we mensen willen bereiken, moeten we zijn waar zij zijn.

De facebookpagina biedt ons als kerk/gemeente tevens de kans om zichtbaarder te zijn in de samenleving. Denk aan mensen die de kerk niet (regelmatig) bezoeken en jongeren. Op die manier betrekken we een breed publiek bij de kerk en kunnen we laten zien waar we mee bezig zijn. We zullen soms van diensten/vieringen foto’s plaatsen en daarbij zoveel mogelijk rekening proberen te houden met de privacy van individuele personen. Het doel van de facebookpagina is informeren, inspireren en elkaar bemoedigen om ook door de week met ons geloof bezig te zijn. Ook interactie is mogelijk en wenselijk om er een levende ‘gemeenschap’ van te maken. Dus schroom niet om eens op een berichtje te reageren.

Facebook kan pastorale gesprekken in het echte leven niet vervangen. Sowieso schiet deze media tekort bij grote levensmomenten, als geboorte, lijden of dood. Maar Facebook kan wel een aanvullend karakter hebben ten opzichte van het gewone kerkelijke leven. We gaan als kerk met onze tijd mee.

Like en volg je ons al op Facebook? (hoe meer likes, hoe zichtbaarder we worden) www.facebook.com/kerkmenaam
Lijkt het jou ook leuk om bij te dragen aan Facebook en de website of heb je ideeën voor berichten? Laat het ons dan even weten!
Bea de Jong, Jelmer Stienstra en ds. Jeroen van Olffen